Co druga nowa Toyota ma napęd hybrydowy
Popularność hybryd Toyoty w Polsce rośnie nieprzerwanie od 2009 roku. W tym roku samochody z napędem hybrydowym stanowiły 51% wszystkich sprzedanych przez Toyotę pojazdów. Dla porównania, w 2020 roku ich udział w sprzedaży marki wyniósł 47%.
Od stycznia do kwietnia klienci marki kupili łącznie 15511 aut hybrydowych. Stanowi to więcej niż połowę hybryd sprzedanych w całym 2020 roku.
Klienci wybierali najczęściej Corollę Hybrid (6188 rejestracji), Toyotę C-HR Hybrid (3104 rejestracji), i RAV4 Hybrid (3020 rejestracji). Yaris Hybrid trafił do klientów w liczbie 1822 egzemplarzy.
„Toyota traktuje pełny napęd hybrydowy jako kluczową technologię napędową, która pozwoli w najbliższych latach mocno obniżyć emisyjność transportu bez potrzeby ładowania samochodów z sieci. Nasi klienci doskonale znają atuty hybryd – ich oszczędność, niskoemisyjność, dynamikę, komfort jazdy i niezawodność. Dlatego już ponad połowa z nich sięga właśnie po hybrydy. Wiele lat temu udowodniliśmy, że można produkować hybrydy w przystępnej cenie, porównywalnej z cenami diesli. A teraz nasze hybrydy są już dostępne w ratach na poziomie wersji benzynowych” – podkreślił Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.
Hilux napędza sprzedaż dostawczych Toyot
W kwietniu odnotowano znaczny skok sprzedaży Toyoty Hilux. Model ten z liczbą 154 rejestracji zajął pierwsze miejsce w segmencie. Od początku roku na drogi trafiło 308 nowych Hiluxów – ten wynik dał Toyocie drugie miejsce w klasie pick-upów.
Auta użytkowe Toyoty cieszą się coraz większą popularnością również za sprawą PROACE City. Od 6 miesięcy model ten zajmuje pierwsze miejsce w segmencie kompaktowych vanów. W kwietniu zarejestrowano 485 egz., a od początku roku 1975 aut – aż o 385% więcej niż w pierwszych czterech miesiącach 2020 roku. Udział modelu PROACE City w segmencie wyniósł po czterech miesiącach 23%.
Na bardzo dobrym, trzecim miejscu kwiecień zakończył również średniej wielkości van PROACE. Z wynikiem 221 rejestracji z miesiąca na miesiąc awansował on o jedną pozycję. Liczba 762 rejestracji od początku roku przełożyła się na wzrost udziału w segmencie o 0,3 pp. – do 13,6%.