W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2021 roku Toyota Motor Europe (TME) sprzedała o 21% więcej samochodów niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Liczba 864 904 sprzedanych aut jest także o 3% większa niż w pierwszych 9 miesiącach 2019 roku. Wyniki TME są lepsze od średniego wzrostu sprzedaży nowych samochodów w Europie i pozwoliły zwiększyć udział w europejskim rynku do 6,7% (+0,6% rok do roku)
Rok do roku sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty i Lexusa wzrosła o 36%. Łącznie sprzedano 507 987 hybryd, co stanowi 59% wszystkich samochodów dostarczonych klientom przez TME w tym okresie.
„Aktualne wyniki pokazują, że mamy silną dynamikę wzrostu. Wciąż poszerzamy gamę zelektryfikowanych modeli, czego najnowszym przykładem jest Yaris Cross Hybrid. Zbieramy rekordowo wysokie ilości zamówień, ale globalne problemy z łańcuchami dostaw, z którymi boryka się cała branża motoryzacyjna, częściowo dotykają także naszych fabryk. Dlatego obecnie najważniejszym zadaniem, jakie przed nami stoi, jest utrzymanie produkcji na takim poziomie, który odpowiada zapotrzebowaniu na nasze samochody” – powiedział Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.
Toyota jest obecnie drugą najchętniej wybieraną marką samochodową w Europie. Jej udział w rynku wzrósł do 6,4% (+0,7% rok do roku). Od stycznia do września br. do klientów trafiło 805 181 aut tej marki – o 21% więcej niż tym samym okresie poprzedniego roku.
Modele Toyoty, które się cieszą największym zainteresowaniem wśród klientów – to Corolla (163 872 egz.), Yaris (162 078 egz.) i RAV4 (130 630 egz.). Łącznie te trzy samochody stanowią 57% wszystkich sprzedanych aut, a 78% z nich to hybrydy.
Sprzedaż hybryd Toyoty wzrosła rok do roku o 38% – do 470 712 egz. Ich udział w całkowitej sprzedaży samochodów marki wyniósł w tym okresie 58%. W Europie Zachodniej i Środkowej hybrydy stanowią 69% wszystkich samochodów marki, które opuściły salony, a na rynkach Europy Wschodniej* – 28%.
Najchętniej kupowaną hybrydą Toyoty był Yaris Hybrid. Model ten wybrało 130 986 kierowców. 129 895 osób zamówiło hybrydową Corollę, 91 454 – Toyotę C-HR Hybrid.
Klienci w Europie chętnie wybierali też inne rodzaje zelektryfikowanych napędów. RAV4 Plug-in Hybrid zanotował sprzedaż 17 206 egz. Salony opuściło też 3 505 egz. modelu PROACE EV z elektrycznym napędem na baterię. Sprzedano też 507 egz. debiutującej w tym roku, innowacyjnej Toyoty Mirai 2. generacji z elektrycznym napędem na wodorowe ogniwa paliwowe.
TME odnotowała też bardzo dobre wyniki sprzedaży w Polsce. W ciągu 9 miesięcy 2021 roku sprzedano tu 33 340 hybryd – więcej niż w całym 2020 roku. Za około 1/3 tej liczby odpowiada Corolla Hybrid (10 688 egz.). Drugie miejsce zajęła Toyota RAV4 Hybrid (7 911 egz.), trzecie Toyota C-HR Hybrid (6 547 egz.), zaś kolejne Yaris Hybrid (4 382 egz.), Camry Hybrid (2 648 egz.) i Highlander (1 096 egz.). Toyota zrealizowała już także pierwsze zamówienia na nowego Yarisa Cross Hybrid.
* Do rynków Europy Wschodniej zaliczają się Rosja, Kazachstan, kraje Kaukazu, Ukraina, Turcja i Izrael.
TOYOTA MOTOR EUROPE | 864 904 |
TOYOTA | 805 181 |
AYGO | 70 401 |
Yaris (łącznie) | 162 078 |
Yaris Hybrid | 130 986 |
Yaris Cross (łącznie) | 4 491 |
Yaris Cross Hybrid | 4 410 |
Corolla (łącznie) | 163 872 |
Corolla Hybrid | 129 895 |
Corolla Hatchback i TS Kombi (łącznie) | 100 929 |
Corolla Hatchback i TS Kombi Hybrid | 96 511 |
Corolla Sedan (łącznie) | 62 943 |
Corolla Sedan Hybrid | 33 384 |
Toyota C-HR (łącznie) | 793 049 |
Toyota C-HR Hybrid | 91 454 |
Rodzina Priusa | 6 191 |
Prius | 1 356 |
Prius+ | 3 607 |
Prius Plug-in Hybrid | 1 228 |
Mirai | 507 |
Camry (łącznie) | 37 670 |
Camry Hybrid | 8 683 |
Supra | 866 |
RAV4 (łącznie) | 130 630 |
RAV4 Hybrid | 75 694 |
RAV4 Plug-In Hybrid | 17 206 |
Highlander (łącznie) | 8 087 |
Highlander Hybrid | 6 193 |
Land Cruiser | 27 505 |
Hilux | 37 555 |
PROACE (łącznie) | 23 109 |
PROACE EV | 3 505 |
PROACE CITY | 28 030 |
Inne modele | 112 069 |